Nikabrik Nikabrik, gnome-illusionisti

Str 12, dex 16, con 14, int 18, wis 15, cha 16. Maagisesti parannellut arvot: str 12, dex 20, con 16, int 24, wis 19, cha 20. Loppujen lopuksi paranivat vielä tuostakin, kun maagisista esineistä poistuivat rajoitukset.

Nikabrik Nikabrik varttui varsin tavallisessa gnome-perheessä. Molemmat sen vanhemmat osasivat pari illuusioloitsua, joilla kotielämä olikin turvattu. Nikabrik opetteli äidin ja isän loitsut, mutta ei tyytynyt ainoastaan piilottamaan niillä kotiaan, vaan pikemminkin halusi kaikkien ihailevan lahjojaan. Niinpä Nikabrik alkoi kuljeskella ja esittää silmänkääntötemppuja toreilla. Sellaisella reissulla se myös tapasi tulevan seikkailuporukkansa.

Nikabrik kantaa aseenaan nuijaa, mutta käyttää sitä tuskin koskaan. Se ei tule mielellään taistelun keskusalueelle vaan tekee mieluummin taikojaan hieman kauempana. Totta puhuen asia on niin, että Nikabrik pelkää saavansa taistelussa vahinkoa ja pysyttelee siksi mieluummin kauempana. Tämä taktiikka on kuitenkin toiminut, ja saattaa olla ruumiiltaan heikolle wizardille jopa edullinen.

Nikabrik on erikoistunut illuusioihin, mutta ne eivät seikkailijaporukan yleisilmeeseen sovi, joten useimmiten Nikabrik tavataan askartelemassa Fireballeja ja Lightning Bolteja. Joskus illuusiot kuitenkin ovat poikaa, esimerkiksi (Improved) Invisibility sopii sakille kuin munkin nyrkki mömmön silmään. Deck of Illusions on myös tuottanut hauskan tilanteen: pari Fireballia ja sitten satunnainen kortti pakasta, ja örkit lähtevät pakoon huutaen: "Apua, keijut hyökkää!"

Saatuaan eräästä taistelusta saaliina Headband of Intelligencen, joka teki kantajastaan myös johtajan, sai Nikabrik seuraajia. Sitä seuraa nykyään kymmenpäinen gnome-joukko, jota kutsutaan yleensä yhteisnimellä lemmingsit. Mukana seuraa myös gnome-cleric Loopmottin, "tyhmä tyttö", joka lähinnä kolisee ja joka jätetään sen vuoksi taistelukentän laidalle odottamaan jotakuta parannettavaksi. Sokeana ja kuurona hetkenään Nikabrik vahingossa tappoi Loopmottinin, mutta tyttö käytiin herättämässä henkiin. Kömpelö Loopmottin on sittemmin kuollut hyvin monta kertaa, mutta aina hänet on herätetty henkiin.

Loopmottinin elämän käännekohta oli vanhan velho Mordenkainenin tarjoama Deck of many things. Loopy veti kolme korttia seurueen muiden jäsenten pakottamana ja sai palkinnokseen ainakin neljä ylimääräistä tasoa ja artefaktin. Kun Nikabrikin seuraaja näin nousi korkeammalle tasolle kuin Nikabrik itse, sortui Nikabrik juomaan ja vetäytyi pitkäksi aikaa pois muiden lähettyviltä. Eristyneisyyttään vahvistaakseen Nikabrik rakensi viimein oikean maagin tornin.

Kauneudentajuisena gnomena Nikabrik kerää usein saaliista jalokiven tai pari talteen, jotta voi sitten vanhana ommella ne nuttuunsa ja kertoa lapsille, mistä on kunkin kiven saanut. Nähtäväksi jää, toteutuuko Nikabrikin unelma vanhuudesta, vai kuoleeko se jo alle satavuotiaana.

Lopuksi

Nikabrik kuoli, montakin kertaa, mutta herätettiin aina henkiin. Sellaista se on seikkailijan elämä. Nyt on tasolla 21 hyvää aikaa miettiä, mitä elämältään haluaa, koska kaiken haluamansa kuitenkin saa. Maailmanvalloitus ei kiinnosta, koska sen voi oikeastaan tehdä vaikkapa kirjeitse. Seikkaileminen ei kiinnosta, sillä haasteet puuttuvat. Seuraavana haasteena Nikabrik aikookin rakentaa torninsa taivaaseen asti.

Hahmolomake:
Etupuoli
Takapuoli
Tavarat 1
Tavarat 2
Tavarat 3


Ropesivulle